Benvinguts!!!

Benvinguts!!!

Sempre havia volgut escriure un bloc, però mai sabia què escriure-hi... Fins que vaig ser mare... Aleshores em van començar a sorgir dubtes i inquietuds i vaig pensar que totes les meves hores de búsquedes per internet bé podien servir a alguna altra mare que tingués els mateixos dubtes i inquietuds que jo... Així que començo aquest bloc amb la idea d'anar publicant entrades que em semblin interessants o opinions sobre com funcionen les coses un cop canvies de ser la "filla de..." per passar a ser "la mare de..."

Espero que a aquells que caigueu per aqui us sigui útil alguna cosa...o si més no que passeu una bona estona! Gràcies per llegir-me!

dilluns, 18 de maig del 2015

El pastís d'aniversari

Preparar un pastís per a un nadó no és fàcil. Com que hi ha coses que encara "no poden menjar" has d'evitar tota mena d'aliments, que si l'ou, que si els fruits secs, el sucre, etc.

Total, que amb la paranoia que em caracteritza, la Mma va començar a buscar receptes per fer-li un pastís d'aniversari a la Nineta (sense saber què ens diria la pediatra que podíem començar a introduir-li a partir de l'any) com si fos un pastís per un nadó de 9 mesos (que va ser l'última visita al pediatra que vam tenir). No hi ha res.
Buscava algun pastís sense ou, sense sucre, sense fruits secs, però que fos una mica gustós... Com que ja podía menjar iogurt, vaig decidir fer un pa de pessic de iogurt sense ou, però encara tenia el problema del sucre... i buscant buscant (pensant en l'estevia- que per cert diuen que cuinada pot arribar a ser amargant) vaig trobar un producte que no havia vist fins ara: es diu Endulsana i és un "edulcorant natural". Està fet amb suc de poma, suc de raïm i suc de garrofa. La poma i el raïm són fruites que pot menjar la Nineta, i la garrofa no ho sabia però vaig buscar per internet i no hi havia cap contraindicació. A més, vaig afegir un ingredient més, que li agradés a la Nineta i que encara el fa més saludable: la pastanaga!
Així doncs, he fet un pa de pessic de iogurt amb pastanaga i "sense sucre".

Us deixo la recepta per si la voleu utilitzar:

1 got de iogurt (farem servir aquest got per medir la resta d'ingredients)
1/2 got d'oli d'oliva verge
3 gots de farina
1 got d'endulsana
1 cullerada sopera de llevat químic (l'equivalent que havia trobat era gasosa en pols però no sabia exactament com funcionaria)
1 culleradeta de bicarbonat
260gr de pastanaga ratllada

180º al forn durant 45 minuts.

 


També, gràcies al bloc de Julia y sus recetas d'on vaig aprendre alguns trucs per tal de muntar nata i que no s'abaixi, vaig aconseguir forrar el pastís amb nata (sense sucre). Aquí teniu l'enllaç del post de la Julia per si voleu fer-hi un cop d'ull. La nata no li va agradar gaire, com que la vaig fer sense sucre..., però el pastís.... se'l menjava amb una afició...



Aquest va ser el pastís que vam fer servir per la sessió de fotos amb el fotògraf, en el proper post us posaré fotos del que vaig fer pel dia de l'aniversari. Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada